وب نوشت های یک بیش فعال فرهنگی

فرهنگ دینی و شیعی مظلوم تر از همیشه، باز هم بر بلندای افق بشریت به روشنی می درخشد.

وب نوشت های یک بیش فعال فرهنگی

فرهنگ دینی و شیعی مظلوم تر از همیشه، باز هم بر بلندای افق بشریت به روشنی می درخشد.

وب نوشت های یک بیش فعال فرهنگی
پیام های کوتاه
  • ۲ شهریور ۹۵ , ۱۰:۲۱
    سلام
  • ۱ شهریور ۹۵ , ۱۱:۵۳
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها
چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۵۱ ق.ظ

چه طور می شود کار فرهنگی کرد؟

اینکه فعالیت فرهنگی چیه و چطور میشه انجامش داد مسأله ایه که فکر خیلی ها رو مشغول کرده بهتره به این نوشتار که زحمت یک عده از فعالان همین عرصه است توجهی بفرمایید. در موردش صحبت می کنیم.

ان شالله


به نام خدا

چطور می شود کار فرهنگی کرد؟

چند ساله که این پرسش در ذهنم جولان میده وخواب وخوراک رو ازم گرفته:چطور می شود کار فرهنگی کرد؟ تا اینکه متوسل به آقا امام حسین (علیه السلام) شدم وازشون خواستم دستم رو بگیرن.همون سال در حسینیه ی محل با فردی آشنا شدم که قراربود برای قسمت بانوان نشریه بزنه.به این بهانه با هم همراه شدیم .اماابن قدر تفکراتمون شبیه بود که الان دوست صمیمی شدیم.

خلاصه کارهای پارسالمون سه مورد بود:

1-چاپ نشریه با محتوای ارزشی به منظور رفع معضلات فرهنگی.

2-ایجاد وبلاگ مذهبی وفعالیت هرچند محدود در فضای مجازی.

3- با هم در مورد مشکلات شهر صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در تاسوعا وعاشورا که هیئات شهر برای عزاداری به خیابان میان، خانم ها هم در کنار خیابان تجمع می کنن واختلاط شدید وزننده ای شکل می گیره. در ابتدا ریشه یابی کردیم و فهمیدیم در این روز هیچ برنامه ی عزاداری منسجمی برای بانوان ایجاد نشده و واقعا بانوان فقط تماشاچی اند واز عزاداری محروم.این بود که مکانی رو درمسیر هیئات که موقعیتش در مرکز شهر بود و در دسترس همه ، انتخاب کردیم ویک زیات ناحیه ی مقدسه بالطف وعنایت آقا به راه انداختیم.باتبلیغات گسترده واطلاع رسانی یالا .گرچه تاشب آخر عده ای جلوی این کار ایستادند وما از انجام نهایی اون نا امید شدیم اماآقا خودش خواست وبرنامه به بهترین شکل وبا استقبال خیلی خوبی انجام شد.خداروشکر.

امسال برنامه ی پارسال رو داشتیم به اضافه ی چندتاکار دیگه:دونفر ازبچه های دغدغه مند به جمع ما اضافه شدند و یک اتاق فکر تشکیل دادیم.چند جلسه گذشت وفقط می نشستیم و مشکلات رو می شمردیم اما به نتیجه ای نمی رسیدیم.اما بعد با توسل به خود آقا اباعبدالله علیه السلام مصداق آیه ی :«الّذین جاهدوا فینا لنهدینّهم سبلنا»شدیم وراهکارهایی پیش روی ما قرار گرفت:

1-مشورت با هر کسی که می شناختیم وفکر می کردیم با تجربه اس.دراین مسیر به لطف خدا بایک روحانی بسیار عالی آشنا شدیم .صحبت هاش خیلی خوب وسازنده بود. که در ادامه خواهم نوشت.

2-همکاری بابسیج محل وارتباط بامسئول بسیج خواهران وبرادران.با این کار دستمون برای فعالیت های بعدی باز شد.

3-آشنایی با فردی بسیار باتجربه  در مقوله ی کار های فرهنگی وخصوصاً در حوزه ی امر به معروف که به ما قول همکاری داد. وقرار شد رهبری گروه ما روبه عهده بگیره.

4-دیدار با امام جمعه ی شهر وطرح معضلات وکمبودهای شهر.یک برگه پرکردیم ومطالبه گرانه گفتیم شما باید چنین وچنان کنید!!!.ایشان بالبخند و سعه ی صدر پذیرفت خیلی به ما بها داد.وازما خواست باز هم بهش سربزنیم و نظربدیم.!!

قبلا نمی دونستیم باید چه کنیم اما الان از بس کار سرمون ریخته نمی دونیم ازکجا باید شروع کنیم . همه ی این ها ازلطف و نظر آقا امام حسینه چون همه اش در دهه ی اول محرم رخ داد.

کارهایی که تابه حال صورت گرفته:

1-تهیه ی CDهایی به نام ازلاک جیغ تاخدا(منتخب بهترین برنامه های مستند ازلاک جیغ تاخدا که ازشبکه 2پخش میشه)ونشرآن میان خانم های بدحجاب

2-به دلیل ملی شدن آیین عزاداری شهرما ، بسیاری از مردم شهرهای دیگه برای تماشای عزاداری به شهر ما میان که ظاهرشون با عرف شهرما سازگار نیست .در این راستا بسته های فرهنگی آماده شد و میان خانم های با ظاهرنامناسب پخش شد.این بسته هاچه بود؟یک حدیث و سخن زیبا درباره ی حجاب ،حرمت عزاداری و..که داخل پاکت گذاشتیم به اضافه ی نان محلی خودمون (که فقط مخصوص ایام محرمه وهمه خصوصا مسافران شهرهای دیگه به آن علاقه دارند).از این بسته ها به خانم ها می دادیم خیلی خوشحال می شدند بعد می رفتند مطلب داخلش را می خواندند وتاثیر خودش رو داشت.جاهایی که خیلی مشکل دار بود تذکرلسانی هم می دادیم که اکثراً با روی باز وبدون هیچ عنادی می پذیرفتند.

3-این بحث  بسته های فرهنگی در برنامه ی ناحیه ی مقدسه هم اجرا شد .به یاری خدا به تعداد جمعیت نان پختیم وآن راهمراه مطالبی درباره ی عزاداری بین شرکت کنندگان پخش کردیم.

4-امسال باجمع آوری کمک از بانیان خیر بالغ بر1000ظرف شله زرد برای مراسم تدارک دیدیم .محل برگزاری مراسم دقیقاًدرمسیر رفت وآمد هیئات بود. خیلی ها به بهانه ی شله زرد آمدند بعد دیدند دعا هم با نوای گرمی در حال اجراست مقداری می نشستند واستفاده می کردند .در کل استقبال خوبی شد وبه خواست خدا برنامه ی ناحیه ی مقدسه  نقش موثری در جلو گیری از اختلاط زن ومرد در روز عاشورا داشت.

5-تنظیم نشریه های محرم که این کار دو دوره ی متوالی در محرم پارسال وامسال انجام شد.این مورد رو تکرار کردم که بگم ما قبل از چاپ نشریه از تاثیر  وتوجه مخاطب به کاغذ وکاغذ خوانی نا امید بودیم ؛ می گفتیم دشمن با شبکه های اجتماعی و فیلم وماهواره وارد عمل شده ما با کاغذ میخوایم جلوش وایسیم.اما بعد نظرمون عوض شد متوجه شدیم اگر محتوا غنی و قوی باشه مردم موبایل های رنگ ولعاب دار رو زمین می گذارند تا این مطالب رو بخونن!!!

6-تهیه ی پوستر های زیبا درباره ی حجاب ونصب آن در محل سخنرانی های ایام فاطمیه که در شهر ما بسیار پرشور انجام می شود.

اما راهنمایی های روحانی عزیز به ما:

1«-پس از یارگیری وجذب افراد دغدغه مند وتشکیل اتاق فکر،اولویت اول شناسایی معضلات و درجه بندی آن هاست.این که بدانیم کدام معضل فرهنگی آسیب بیشتری دارد.وبرای رفع آن برنامه بریزیم.

2-وظیفه ی مهم همه ی ما تقویت اطلاعاتی وعلمی است.اینکه خیلی پر باشیم وتوان پاسخ به هرشبهه ای را داشته باشیم مثلاً اگر اولویت اول ما بدحجابی است یا ماهواره است ، شبهه ها وتاریخچه  واهداف گسترش آن ها را خودمان بدانیم تا بتوانیم به دیگران انتقال بدهیم.و کم نیاوریم.

3-انتقال آموخته ها به افراد خانواده وفامیل.ابتدا از خانواده ی خود شروع کنیم وبعد این رسالت" آگاهی بخشی" را نسبت به دیگران نیز انجام دهیم.این کار توان سخنرانی وصحبت در جمع های بزرگ تر را نیز به ما می دهد.

4- تبلیغ گرم و "رو در رو" بهترین شیوه وتاثیر گذارترین راه جذب مخاطب است.ایشان در پاسخ به سوال ما که گفتیم همه ی مردم جذب شبکه های اجتماعی هستند وباید با همین شبکه ها با آن ها در ارتباط باشیم گفتند:این که هزار مطلب در فضای اجتماعی نشر دهید تاثیر ارتباط کلامی را ندارد.حتی اگر بایک نفر در فضای مجازی به طور کامل  مناظره کنی و آخرش بگوید حق با توست تو مطمئن نیستی اورا قانع کرده ای چون ممکن است از روی خستگی وبی حوصلگی این جواب را داده باشد.درتبلیغ گرم اقناع یا عدم اقناع را در چشمان مخاطب خود می بینیم.وبا توجه به رده ی سنی او وشخصیت و تفکراتش با او سخن می گوییم.در کل ایشان کار در شبکه ی مجازی را به     عنوان یک روش دقیق و متقن قبول نداشتودلایل دیگری نیز ذکر کرد ازجمله:

اولاً:اگر بخواهی خیلی حساب شده کار کنی فوراً توسط اسرائیل بلاک می شوی .(حاج آقا خودش تجربه ی بلاک شدن را داشت.)

ثانیاً:کار دراین فضا ایمان قوی می خواد چه بسا با هدف مبارزه میری اما خودت هم به دام میفتی و خواسته یا ناخواسته چیزهایی که نبایدaddمیکنی!!یک بار در جمعی که خیلی معتقد به عضویابی در گروه های واتس آپ و...بودند ومی گفتند روش خوبی برای آگاه سازیه گفتم:گوشی هاتون رو یک دقیقه بدید فقط می خوام ببینم چی دانلود کردید؟هیچ کس حاضر نشد گوشیش رو بده چون همه گرفتار این مسئله بودند!!

5-یکی از اولویت های ما حفظ نظام خانواده در جمهوری اسلامی است.شماها که با خانم ها رابطه ی بیشتری دارید وظیفه تون تشکیل کارگاه های مشاوره ، آموزش و روانکاوی روابط زن ومرد است تاجلوی خیل عظیم طلاق درکشور رو بگیریم.

6-حاج آقا یک سری کتاب در مورد کار ریشه ای ودقیق برای حجاب معرفی کردند واز ماخواستند اطلاعات خودمون رو برای فعالیت های بعدی در این زمینه بالا ببریم.»

اگر کسی خواهان مطالعه وپژوهش در زمینه ی حجاب باشه درخواست کنه تا من لیست کتاب هارو هم بفرستم .یاعلی.

نظرات  (۲۱)

۲۷ آبان ۹۴ ، ۰۹:۵۳ مهدی ابوفاطمه
لازم به توجه هست که این مطالب توسط شخص دیگری نوشته شده بنده خیلی خوشم اومده ولی نوشتم که از بنده به این اندازه توقع نداشته باشین ولی بنده هم حتما نظراتمو میذارم و به یک عده از دوستان هم نشان می دهم و نظراتشون رو میذارم انشالله
۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۰:۵۰ زهرا فاطمی
سلام
خداقووتتان را افزون کند..
دو مورد رو  ازتون می خواستم اگر زحمتی نیست.
1. همان لیست کتابهای کار ریشه ای حجاب.
2. نمونه نشریه ای که کار شده و دو سه بار در متن ذکر شده بود.. همان کاغذها..

در مورد کار در فضای مجازی، نظر آقا چیز دیگری است. هر دو را مهم می دانند و البته همان حرف حاج آقا که از خانواده و گروه های خانوادگی تشکیل شود..

الهی که پربار و پاینده باشید.
۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۰:۵۸ مهدی ابوفاطمه
خانوم فاطمی
ممنون از اظهار نظرتون
مطالبی که فرمودید صحیح و متینه
و این دوستان ما فعالیت هاشون ناظر به دستورات دین و بیانات رهبره
اما با یک نوشته اصل فعالیت های این عزیزان نقد نمیشه
اما این دوستان همین مطالب رو نوشتن و به عنوان اولین سند کارشون ارائه کردن و در ادامه مطالب دیگری رو هم مطرح می کنن و بنده هم مطلب های مرتبط رو می ذارم
از شما هم می خوام که با دقت نقد بفرمایید و لطفا وارد بحث های اثباتی هم بشین و نظر خودتون رو کاملا در یک متن بیان کنید بنده به اسم خودتون میذارم تو پوشه کار فرهنگی و آهسته آهسته یک پرونده مهم میشه که مطالب دقیق و متینشو همه می تونن نشر بدن
منتظر هستم
۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۰:۵۹ مهدی ابوفاطمه
در مورد لیست کتابها و نمونه نشریه ان شالله خبرشو میدم
بعضی ها خیلی فعالیت دارن
مثل اینکه فقط شما بیش فعالی ندارین
بلکه یک عده دیگه هم بیش فعالی دارن
پاسخ:
آقا طاهر عزیز
عنوان وب نوشت بنده فقط اشاره به بنده داره و بس
این عزیزان بسیار فعال و دقیق هستند و بنده برای اونها آرزوی موفقیت می کنم
سلام علیکم مومن
مقام معظم رهبری هم خیلی از این جمع ها  و گروه های خود جوشی که فعالیت فرهنگی میکنند خوشش می آید و چند وقت پیش هم یک درخوستی کردند که جوانان این محیط ها را تشکیل دهند و از این فعالیت ها بکنند
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
خیلی ها دغدغه کار فرهنگی دارن اما کار فرهنگی رو نمی شناسن باید یک جایی درست بشه برای آموزش کار فرهنگی تا برن یاد بگیرن شاید این که همه برن کار فرهنگی کنن درست نباشه مثل این که همه برن ذغدغه شون تو پزشکی رو خودشون پیاده کنن
پاسخ:
مطلب شما متینه
اما تبلیغ ولایت امیرالمومنین علیه السلام وظیفه فرد فرده بعد از اون وظیفه جمعیه
اما تبلیغ یک مقدمه داره و اون علم و آگاهیه
اول یک قدم علم و آگاهی و بعد از اون عمل و تبلیغ اون آگهی به دست آمده
منم با نظر ابوتراب موافقم
الان جوری شده که هر بچه ای شده تو پایگاه ها شده مسئول فرهنگی و کار فرهنگی می کنه
امر به معروف می کنه نهی از منکر می کنه انگار تمام دینو می شناسه
به همه بدوبیراه میکه
و هزار تا دردسر دیگه
اینا درسته یا اشتباه؟
از نظر من کار فرهنگی رو غربیها بلدن ما فقط حرف می زنیمو بس
پاسخ:
امر به معروف و نهی از منکر اول از همه یک وظیفه فردیه اما باید نسبت به همان منکر و یا معروف خاص علم و آگاهی داشته باشم و بعد از علم و آگاهی حرکت تبلیغی شروع میشه
بله هیچ کسی در هیچ کاری نمیتونه ادعا کنه که من در کارم هیچ اشتباهی ندارم
هر متخصصی در کارش یک اشتباهی داره حتما
اما کار غربیها بیشتر شبیخون و نامردیه تا کار فرهنگی
کار فرهنگی باید امکان انتخاب رو در مورد مسائل فرهنگی به شخص و مخاطب خودش بده
چیزی که غربی ها بهش اعتقاد ندارن
اوه چه خبره
حالا به عده دارن فعالیت می کنن دلیل نمیشه که جلوشون ایستاد
متنشونو بخونین با سختی دارن کار می کنن اونم تو شهری که مذهبیه و عزادایش ، ملی شده
هر کاری هم درست و غلط داره
باید کاراشونو قوی تر بکنن
پاسخ:
به همین دلیل هم این عزیزان متنشونو در اختیار شما قرار دادن که اگر چیزی بلدین اضافه کنید و گرنه فقط دعا کنین و تشویقشون کنین
۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۸:۵۶ خاتون بانو
عالی بود.
کاش ما هم می تونستیم همین جور کار کنیم. این کار مدینه فاضله ایی برامون هست.

همه ی کارهاشون یک از یک بهتر بود. 
والبته اون نان محلی و شله زرد چقدر خوب تونست جلب توجه و سبب رضایت خواننده و مخاطب بشه. و البته باید به چینش صفحه ی روزنامه و نوع نگارش هم دقت بشه و همین طور حرفی برای زدن داشت نه این که کلمات را پشت سر هم ردیف کرد بی معنی و بدون یک نتیجه گیری قوی. 
اگر خشک و خالی یه کاغذ به مخاطب بدیم شاید خیلی براش جذابیت نداشته باشه و بزاره توی کیفش تا یا بخونه یا بره لابه لای کاغذای دیگه ایی که قبلا گرفته و نخونده. خوشحالم که کارشون نتیجه داده ان شاءالله ما هم یه روز در این فعالیت ها طلبیده بشیم.

خلاصه که فوق العاده است کارشون. از جانب ما بهشون خداقوت بگید. ان شاءالله که موفق و سلامت باشن.

موفق باشند

برای کار فرهنگی مگر نباید علم و آگاهی داشت ؟

مگه میشه من که مثلا در مورد مسائل دینی چیزی نمیدانم تبلیغ دین کنم؟

پاسخ:
قدم به قدم
یک کم حرکت لازمه داداش من
عالی
از طرف نویسنده ی متن
با سلام وخسته نباشید خدمت آقای ابو فاطمه
واقعاًببخشید که شما به زحمت افتادید و به خاطر مطلب ما وبلاگتون رو به روز نکردید تا شاید خواننده ها مجبور به نظر گذاشتن بشن وما بتونیم میان آماج نظرهای خوب وسازنده یا مخالف و کوبنده راه خودمون رو پیدا کنیم.اول ازهمه باید ازشما تشکرکنم که سپر بلای ما شدید ودر تیر رس نظرات مختلف با جواب های کامل وجامع از راه ما دفاع می کنید.دفاع از شخص نه. بلکه دفاع از یک خط فکری که دیگه طاقت سکوت مقابل شیطنت های دشمن رو نداشت ونمی تونست ببینه هم میهنانش که مثل اعضای خانواده ش براش عزیزن  بخاطر جهل در دام های دشمن بیفتن.فقط این رو اضافه کنم:امر به معروف یا هر کاری که در این گروه انجام بشه فقط از روی دلسوزیه وبس. نه اینکه بخایم مسئولیتی پیدا کنیم  که باهاش با زور مردم رو به دین داری مجبور کنیم. چه بسا بخاطر دیدن یک معضل فرهنگی چه شب ها که تاصبح بال بال زدیم وخواب به چشمامون نیومد.تنها هدف ما در نشر اقدامات انجام شده ( که بارها هم گفتم نظر آقا اباعبد الله بوده و بس وما هیچ کاره بودیم) این بود که به گمانم خیلی ها دوست دارند بدونن وظیفه شون در این هیاهوی عصر ظهور چیه.فکر میکنن بادست خالی  وحتی هیچ اطلاعاتی نمیشه کارکرد.خواستم بگم از توحرکت ازخدابرکت.بنده هم به تجهیز علمی واطلاعاتی معتقدم وهمه ی گروه دوست داره کار حساب شده ودقیق باشه نه اینکه یه کاری کرده باشیم تا همه  تشویقمون کنن.اما کار ریشه ای ودقیق خیلی زمان می بره درموازات این که مطالعه وپژوهش میشه باید کارایی از این دست هم بشه برای حفظ مخاطب عام در سنگر انقلاب وجلو گیری از رفتنش به سنگر دشمن بخاطر جهل. مخاطبی که شاید هرگزندونه امامش حدیثی درباره ی حجاب داره و فکر میکنه روحانی های ایران حجاب رو ساخته ن !!!! وبه بی حجابی مسلمانان سوریه ولبنان استناد کنه.این که در باره ی کاغذها ی ما اظهار نظر شده باید بگم خوب بود این دوست عزیز صبر می کرد ما نشریه رو روی وبلاگ بذاریم بعد از دیدن وخوندن راجع بهش قضاوت می کرد .به علاوه ما خودمون هم اعتراف می کنیم دوساله داریم نشریه می زنیم وتجربه مون خیلی کمه اصلاً این نشریه هارو میذاریم که دوستان اظهار نظر کنن و ما ازشون درس بگیریم.انشالا مطلب هایی که به صورت بسته ی فرهنگی دادیم .با همکاری بچه ها میذاریم ببینید چیه.شاید بعضیاش برای شما که اهل مطالعه اید تکراری باشه ولی مطمئن باشید مردم اون رو نشنیدن چون سطح مطالعه خصوصاً مطالعه ی دینی بین ما ایرانی ها خیلی پایینه.فکر میکنم فعلاً کافیه یاعلی.......
پاسخ:
مطالبتون متین و صحیح
بنده در خدمتم

like

۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۱:۰۸ مهدی ابوفاطمه
مطالب نشریه رو دیدم خوب و عالی بودن
به دوستان توصیه می کنم حتما ببینن
سلام
حقیقتا دلم سوخت! 
دلم سوخت برای غربت و مظلومیت "فرهنگ و کار فرهنگی"...

من منتظر بودم تا دوستان کارهای بزرگتر و ریشه ای تر خودشان را رو کنند...این مجموعه نوپایی که بنده هم عضویت آن را دارم و الان لیست کارهاشون در این پست قرار گرفته اول راهه و منتظر راهنمایی های دوستان...

هدف از شرح فعالیت ها هم همین بود که مشورت بگیریم و رشد کنیم! نمی دونستم  برای برخی از دوستان اینقدر تازه باشد که این خرده کارها را "عالی" بدانند..

دلم می سوزد!
دست کم دوستان نظرات خودشان را در مورد نشریه ها و بقیه فعالیت ها بنویسن تا انشاالله همه رو به رشد باشیم... حتی "فرهنگ" عزیز...
پاسخ:
خانوم محترم
کارهای کوچیک ما به خاطر انتساب به بزرگان عالم هستی ارزش پیدا می کنن
کارهای کوچیک ما همون کارهایی هستن که در بزنگاه های زندگی دست ما رو می گیرن
و همین کارهای کوچیکن که اتفاقات بزرگو رقم می زنن
.
.
.
یادم میاد در یکی از مناطق شرقی کشور برای نیمه شعبان یک حرکت بزرگی درست کرده بودیم . یک کاروان از ماشین های متعدد با انواع جایزه و شیرینی و تعداد زیادی نیرو و یک عالمه دبدبه و کبکبه. فقط شش تا ماشین نیروی انتظامی با مسلسل های دوشکا ما رو اسکورت می کردن برای اینکه به مناطق متعدد بریم و نیمه شعبان رو جشن بگیریم. در جاده نزدیک به مرز افغانستان دیدیم که جلوتر سه نفر دو طرف جاده ایستادن نیروی انتظامی برای تأمین جلوتر رفت وقتی رسیدیم دیدیم که یک پدر و دو تا پسر کوچکش با یک دیس شیرینی خشک ایستادن که اگر ماشینی رد شد شیرینی تعارف کنن. از دلیل کار پرسیدیم. پدر گفت ما تنها شیعیان این منطقه هستیم پولمان را جمع کرده ایم تا تونستم مقداری آرد و شکر بخرم و این شیرینی ها را خانمم بپزد و امروز بچه ها را آورده ام تا این شیرینی ها را به رهگذران اتفاقی این جاده تعارف کنن و مزه نوکری برای امام زمان رو بچشن نوکر کس دیگری نشن. از نظر من تمام کار ما در برابر کار این عزیز چیزی حساب نمی شد.
.
. به این هم فکر کنید که با مطالعه این نوشتار شما بسیاری از دوستان هم شاید به فکر بیفتن که خدمت به امام زمان نه عده می خواد و نه عده. بلکه یک دل صاف  و یک قدم پیشرونده می خواد و بس.
موفق باشید.
و طبق حرف خودتون علم و آگاهی لازم برای شروع و ادامه اون کار فرهنگی رو
۰۱ آذر ۹۴ ، ۱۱:۴۴ مهدی ابوفاطمه
در مورد علم و آگاهی و دانش و ضرورت و جایگاه اون در فعالیت های فرهنگی ان شالله بحث خواهم کرد
شرمنده الان سرم خیلی شلوغه نمی تونم پاسخ بدم  و یا مطلب بذارم

حرف شما متین، قصد بی ارزش شمردن کارهای کوچک را نداشتم که ما خود دلخوش به همین اصولیم، همه حرفم این است که چرا اینقدر کم کاریم که در مقابل «چند نمونه کار» اینگونه ذوق زده می شویم!!

آقای قرائتی حرف زیبایی می زدند که در تمجید و یا تنبیه هر کسی یا هر کاری اندازه واقعی اش را رعایت کنید! مثال زدند کسی که سه کیلو خوبی دارد اگر به اندازه پنج کیلو تمجید شود اشتباه است و بالعکس...

انتظار می رود که اگر دوستان واقعا اهل دغدغه اند و دنبال مصادیق کار فرهنگی هستند تنها به این چند نکته تکیه نکنند بلکه این نمونه ها میتواند در حکم یک جرقه باشد برای شروع و یا مشوقی برای قوت بخشیدن به انگیزه شان....این وادی بی منتهاست، بیشتر بگردید و البته برای یافتن روش های تربیتی مطالعه کنید تا انشاالله زمانی فرا برسد که قلم یارای نوشتن و انگشتان یارای شمردن نمونه کارها نباشد...

برای مطالعه کتب تربیتی استاد صفایی حائری رو پیشنهاد می کنم.

در پناه حضرت حق.


پاسخ:
درست می فرمایید بنده هم به همین نکته می خواستم اشاره کنم
جرقه ها گاه خیلی دیر می خورند اندکی صبر ...
لینک آشنایی با مطالب کتاب مسئولیت و سازندگی:

http://rowzan.blog.ir/category/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8/%D9%85%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C/?page=2


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی