وب نوشت های یک بیش فعال فرهنگی

فرهنگ دینی و شیعی مظلوم تر از همیشه، باز هم بر بلندای افق بشریت به روشنی می درخشد.

وب نوشت های یک بیش فعال فرهنگی

فرهنگ دینی و شیعی مظلوم تر از همیشه، باز هم بر بلندای افق بشریت به روشنی می درخشد.

وب نوشت های یک بیش فعال فرهنگی
پیام های کوتاه
  • ۲ شهریور ۹۵ , ۱۰:۲۱
    سلام
  • ۱ شهریور ۹۵ , ۱۱:۵۳
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها
چهارشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۱۴ ق.ظ

مسابقه هشتم

دوستان عزیز دقت فرمایید:

وَلِّی   در قرآن کریم : صفت مشبهه است بر وزن فعیل و اولیاء جمع اونه.

در آیات زیر ولی و اولیاء به چه معنا هستند؟

پاسخ ها رو خصوصی عنایت بفرمایید.

با یک کم مراجعه مشخص میشن.

.

1. أَ لَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ لَهُ مُلْکُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ ما لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ وَلِیٍ‏ وَ لا نَصیرٍ ( بقره: 107)

2. اللَّهُ وَلِیُ‏ الَّذینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ الَّذینَ کَفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ أُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فیها خالِدُونَ ( بقره: 257)

3. یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَ النَّصارى‏ أَوْلِیاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمینَ (مائده: 51)

4. إِنَّما وَلِیُّکُمُ‏ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ (مائده: 55)

5. وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ یُطیعُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ أُولئِکَ سَیَرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزیزٌ حَکیمٌ (توبه: 71)

6. إِنَّهُمْ لَنْ یُغْنُوا عَنْکَ مِنَ اللَّهِ شَیْئاً وَ إِنَّ الظَّالِمینَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَ اللَّهُ وَلِیُ‏ الْمُتَّقینَ (جاثیه: 19)

.

شش آیه است و نه بار ولی و اولیاء تکرار شده، دقت فرمایید معنای هر نه مرتبه رو به ترتیب بیان کنید.

تبصره:

1. پاسخ فقط یک کلمه است و بس. نوضیح نیاز نیست. از دوستان اگر کسی توضیحی داشت و مناسب بود پس از پایان مسابقه به نام خودشون و با لینک وبلاگشون درج میشه.

2. جایزه کارت شارژ 5 هزار تومانی است حداکثر برای ده نفر، در صورتی که تعداد عزیزانی که پاسخ صحیح رو دادن بیشتر از ده نفر بود شاید قرعه کشی کنیم یا کامل ترینا رو تقدیم کنیم. ( البته طبق معمول جایزه واقعا ناقابله )

3. زمان مسابقه تا پایان بهمن ماه وقت هست.

4. درخواست بنده اینه که لطفا پاسخ ها رو خصوصی بذارین.

ممنون و ارادت

موفق و سربلند در طاعت حق تعالی باشید

نظرات  (۴۵)

۰۷ بهمن ۹۴ ، ۱۵:۱۲ مهدی ابوفاطمه
ممنون بوی یاس
شماره 5 اصلاح شد
۰۷ بهمن ۹۴ ، ۱۵:۱۳ مهدی ابوفاطمه
بوی یاس پاسخشون دریافت شد
۰۷ بهمن ۹۴ ، ۱۵:۱۳ مهدی ابوفاطمه
حوری دخت دریافت شد
۰۷ بهمن ۹۴ ، ۱۵:۱۷ مهدی ابوفاطمه
دوستان دقت کنن
ولی جمع اولیاست لزوما نباید باهاش تفاوت معنایی داشته باشه
می تونید به ترجمه ها و تفاسیر هم مراجعه کنید
۰۷ بهمن ۹۴ ، ۱۵:۵۱ فاطمه نظری
:)
۰۷ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۰۶ مهلا اقاکاظم
سلام...بله من از وبلاگ نوسیس خسته شدم والان یه جورایی تو استراحتم وسعی میکنم ب درسام برسم....اینم واسه اینکه اومزی بلاگم وکامنت گزاشتین...مرسی :)
پاسخ:
ممنون
کارتون عالیه
تشکر
سلام علیکم
لینک شدید
و دنبال
ما رو لطفا دنبال بفرمایید.

پاسخ:
ممنون دنبال شدید
۰۸ بهمن ۹۴ ، ۰۸:۵۱ سرباز جامانده
الان من نفهمیدم هر قسمت یه جواب داره یا هممشون یه جواب دارن؟!
پاسخ:
بستگی به نظر شما داره
شاید  جواب فقط یک کلمه باشه شایدم جواب نه کلمه باشه
یک کم به ترجمه ها ی قرآن مراجعه کنیدو البته یک کم باید فکر کنید
۰۹ بهمن ۹۴ ، ۱۵:۴۷ علی میرزایی
سایت بسیار زیبا و پر محتوایی دارید
ادامه بدید حتما موفق میشید
از مدیریت سایت هم تشکر میکنم بخاطر مطالب داغ
خوشحالیم که با گروه شما آشناشدیم
به ما هم سری بزنید...
http://Agahi90.ir
با تشکر آگهی90

۰۹ بهمن ۹۴ ، ۲۳:۳۳ Hamid ‌‌‌‌
دوست عزیز ممنون ازین که سر زدی دنبال شدی
امیدوارم موفق باشی
سلام
ممنونم..حتما شرکت می کنم..
نه برای جایزه............برای اینکه بیشتر بدانم....

درود برشما..
۱۱ بهمن ۹۴ ، ۰۹:۵۰ شرکت دانش بنیان
بسیار استفاده کردم از مطلبتون...ممنون
۱۱ بهمن ۹۴ ، ۱۹:۰۹ فاطمه نظری
عالی بودن
پاسخ:
ممنون
جزاءک الله.
کار پسندیده ایست.
منم فرستادم چطور بود
پاسخ:
اشتباه بود عزیزم
۱۲ بهمن ۹۴ ، ۱۵:۵۰ رفیق خاموش
سلام ممنون از حضور سبزتون هم لینک میشید و هم دنبال:-)
پاسخ:
ممنون
شما هم لینک شدید
قبلا دنبال شده بودید
ورودتون رو به صدتایی ها تبریک میگم
شما هم الان صد تا دنبال کننده دارین.
لینک بهتره یا دنبال کردن؟
۱۲ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۱۰ انــــــ ـار
شما واقعا بیش فعالیدا!
پاسخ:
ممنون
۱۲ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۱۲ محمد علمدار
سلام بزرگوار
ببخشید که دیر پیامتون رو خوندم رفته بود تو قسمت هرزنامه
ما در خدمتیم
مرسی از وبلاگه خوبتون شمارو دنبال می کنم
پاسخ:
ممنون
دنبال می شدید
۱۳ بهمن ۹۴ ، ۰۱:۰۲ اسم مستعار
یا بوفاطمه!
نتشرف بحضورکم فی موقعنا!
دیدتان را بازدید آمدم و کامنتتان را پاسخ.
فدای کلیکتان.
پاسخ:
خواهش می کنم
ممنونم...............خداروشکر تا آخر بهمن فرصت داریم..
بازم ممنونم از لطف شما..
پاسخ:
منتظر حضورتون هستم
۱۴ بهمن ۹۴ ، ۱۰:۱۴ سینا مرادی
خسته نباشید ...
پاسخ:
ممنون
ممنون از اینکه دنبالم می کنید
پاسخ:
خواهش می کنم
۱۴ بهمن ۹۴ ، ۲۳:۲۱ مهدی ابوفاطمه
دوستان پاسخ ها رو عنایت کنند
۱۵ بهمن ۹۴ ، ۰۰:۱۰ دوست مجازی
سلام ممنون از حضورتون، شما هم دنبال شدید و لینک :)
پاسخ:
ممنون شما هم لینک و دنبال می شوید.
ممنون
پاسخ:
خواهش می کنم
۱۵ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۲۱ BeHnaz.🌼. .🌼.
سلام
ممنون ک دنبالم کردین :)
خوندمتون، عالی بودین
دنبال شدین :)
با افتخار دنبال میشید 
:)
پاسخ:
ممنون
۱۶ بهمن ۹۴ ، ۰۹:۰۹ روانشناسی
دوست من سلامک

به سایت روانشناسی دعوت شدید


موفق باشید


http://www.ravanshenasibartar.ir
سلام
ممنون از نظرتون.
اما یه سوال دارم که اگر شما جوابش رو میدونید به من کمک کنید
تو نامه ی 6 نهج البلاغه حضرت علی کاملا واضح میفرمایند که هر وقت شورا کسی رو خلیفه انتخاب کنه مورد رضایت خداس..
خب همون شورا اون سه خلیفه ی اول رو انتخاب کرد دیگه پس یعنی مورد رضایت خدا بوده؟؟
و اینکه لفظ امام آورده میشه.. اینجا امام به چه معناس؟؟
با تچکر :}
پاسخ:
این سخن امام علیه السلام روش استدلال و مناظره بر اساس باورهای دشمن است زیرا معاویه به ولایت و امامت امام علی علیه السلام و نصب الهی و  ابلاغ رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم در غدیر خم اعتقاد ندارد و تنها در شعارهای خود بیعت مردم و شورای مسلمین را مطرح می کند. امام در استدلال با معاویه ناچار معیارهای مورد قبول او را طرح می فرماید که اگر بیعت را قبول داری مردم با من بیعت کردند و اگر شورا را قبول داری شورای مهاجر و انصار مرا برگزیدند، دیگر چه بهانه ای می توانی داشته باشی؟
در صورتیکه امام علیه السلام باور و اعتقادات خود را نسبت به امامت و رهبری در خطبه 1 و 2و 144 و 97 و 120 و 93 مشروحا بیان داشته اند.
امام در اینجا به عنوان خلیفه و کسی که حکومت را در دست دارد معنا می شود.
۱۷ بهمن ۹۴ ، ۰۸:۵۹ مهدی ابوفاطمه
دوستان از بین پاسخ های رسیده فقط سه تا صحیحه
دقت بیشتری داشته باشید
من به ولی الله نیاز دارم ولی گناه من را از ولی الله دور کرد
پاسخ:
درسته

سلام ..

خیلی جالب و عالی ...

خسته نباشید...

پاسخ:
ممنون
تشکر از تشریف فرماییتون
ممنون ک سر میزنی :)
پاسخ:
خواهش می کنم
دنبال شدین
لینک شدید
پاسخ:
ممنون
شما هم لینک شدید
عالی
لینک شدید 
موفق باشید...
روش جالبی دارید:)
فی رعایه الله
پاسخ:
ممنون
۲۲ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۱۴ علیرضا محمدی
من وبلاگ خوبتونو دنبال کردم
شما هم وبلاگ منو دنبال کنید
موضوع وبلاگم : نرم افزار ها وبازی های پولی بازار به صورت رایگان
لینک : http://free-software.blog.ir/
۲۴ بهمن ۹۴ ، ۱۴:۰۶ ❤❤ پسر خوب ❤❤
عالی
خیلی پر بار
پاسخ:
ممنون از حضورتون
خیلی وبلاگت خوبه دنبالت میکنم
جوابش رو هم نمیدونم ولی میرم ببینم چیه
پاسخ:
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی