وب نوشت های یک بیش فعال فرهنگی

فرهنگ دینی و شیعی مظلوم تر از همیشه، باز هم بر بلندای افق بشریت به روشنی می درخشد.

وب نوشت های یک بیش فعال فرهنگی

فرهنگ دینی و شیعی مظلوم تر از همیشه، باز هم بر بلندای افق بشریت به روشنی می درخشد.

وب نوشت های یک بیش فعال فرهنگی
پیام های کوتاه
  • ۲ شهریور ۹۵ , ۱۰:۲۱
    سلام
  • ۱ شهریور ۹۵ , ۱۱:۵۳
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها
جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴، ۰۳:۰۳ ب.ظ

دقت کن

توی این شبکه های مجازی ، آنقدر کلیپ مذهبی و دینی پخش شده که گاه متخصصان دینی هم به اشتباه میفتن از این نظر که یک اسم آشنا،‌تبدیل به یک شخصیت دینی و متفکر اسلامی میشه.

خیلی ها دارن در مورد دین حرف می زنن در حالیکه اصلا سواد دینی ندارن

اگه یک نفر مفصل برای شما در مورد پزشکی صحبت کنه آخرش نه خودتون به نسخه اش عمل می کنید و نه میذارین که دیگران بدون تحقیق عمل کنن.

در حالیکه بسیار هستند کسانی که توسط همین اینترنت و پخش کلیپ هاشون شدن متخصص دین و همه هم به بیاناتشون استناد می کنن در حالیکه یک نفر نمی تونه میزان سواد و اطلاعات دینی این بنده خدا رو محک بزنه.

یک مقدار دقت ....

لازمه والله

نمیتونم اسم بیارم ولی به کی قسم بخورم که خطرناکه

دیشب چند تا کلیپ در مورد محرم و عزاداری شیعه رو از کسی نگاه کردم مجبور شدم برم اصل رو دانلود کنم از سایت معتبرشون دوباره نگاه کردم ولی تمام نتیجه تأسفی بود که می تونم نثار بچه شیعه هایی کنم که بدون دلیل به دنبال این آقا و امثال اون راه افتادن.

.

سلامت دین از سلامت بدن که مهمتره.......!

موافقین ۴ مخالفین ۱ ۹۴/۱۰/۱۱
مهدی ابوفاطمه

نظرات  (۱۱)

۱۱ دی ۹۴ ، ۱۵:۱۴ حرف دل !...
حرف حساب جواب نداره ...
۱۱ دی ۹۴ ، ۱۵:۱۶ پرواز سپید
سلام
به نظرتون بهتر نیست اسم ببرید و دقیق نقد کنید؟؟
این پست الان فقط ممکنه به بی اعتمادی حتی نسبت به اونی که حرف دین رو درست میزنه منجر بشه!
پاسخ:
شخص مهم نیست

بلکه مطالب و حرفه که مهمه
یک شخص خوب ممکنه یک حرف بد بزنه و یک شخص بد ممکنه یک حرف خوب بزنه
اسم بردن فقط به من جهت میده و می تونن به من انگ و برچسب بزنن
اما این یک اصله که فقط 14 نفر حرفاشون حجیت کامل و تام داره چرا که به وسیله عصمت و علم الهی تأمین شدن و اونها اهل بیت علیهم السلام هستن و این هم دلیل عقلی داره و هم نقلی و به وسیله قرآن وروایات صحیح از اهل سنت وشیعه هم ثابت میشه باقی باید با دلیل عقلی و نقلی که به وسیله اتصال به این 14 نفر حجیت پیدا کرده حرف بزنن
۱۱ دی ۹۴ ، ۱۵:۳۲ محمدرضا گلزاری
سلام
ممنون می شم از وبلاگم بازدید کنید و نظر بدید
نمیشه اسمو گفت آخه
هر کسی یک سری مرید داره اونم وحشتناک
پدر آدمو در میارن
اما به کل حرف حسابه
۱۱ دی ۹۴ ، ۱۵:۵۹ مهدی ابوفاطمه
فهم دین منطق و روش داره
اول باید برای دریافت این منطق و روش جستجو کرد و این منطق و روش رو هم از جای درست و با دلیل درست گرفت و بعد از اون طبق همون پیش رفت و با همون هم تحلیل و نقد کرد
حق با شماست :)
۱۱ دی ۹۴ ، ۱۹:۲۷ دانشنامه دفاعی
سلام علیکم مؤمن
در اینستاگرام خیلی با کسانی که مرید ...زی هستند بحثمان می‌شود. خوشبختان تا به امروز دو سه تا از آنان را توانسته‌ام به سایت مراجع تقلید به خصوص حضرت آیت الله مکارم ارجاع دهم. دستکم در دو مورد ایشان با مطالعه در مورد مباحث مورد نظر بازگشته و خودشان حالا دارند در برابر این جریان مقاومت می‌کنند.
موفق و پیروز باشید ان‌شاءالله
۱۱ دی ۹۴ ، ۲۰:۳۹ پرواز سپید
خب همون حرف رو بفرمایید!
کلا منظورم اینه که مطلبتون جسارتا ابتر مونده! فرمایشتون در مورد اسم نبردن ادم خوب درسته...کاملا قبول دارم. بگذریم از این که اگرم اسم هم ببرید در مواردی اصلا هم بد نیست! بعضی تبدیل به گاو پیشونی سفید شدن اما هنوز طرفدار دارن! اگرم انگی به شما زده بشه(که نمیدونم توی فضای مجازی چه کارتون میخوان بکنن) حکم جانبازی در دین رو داره! به نظرتون زمانی نرسیده که تمام قد از حق دفاع بشه؟!
در مورد سه خط اخر حرفتون هم کلی حرف هست...
همون 14 نفر فرمودن که در زمان غیبت ما به فقیه جامع الشرایط (با همون شرایطی که حضرت عالی بهتر می دونید) رجوع کنید و خب البته که متخصص و عالم دلیلی نداره برای توجیه جاهل! مگر این که جاهل طالب علم باشه وگرنه مقلد رو چه به دلیل خواستن؟!!
...بگذریم این روزا حوصله بحت ندارم اینم صرفا من باب خالی نبودن عریضه بود... برای این که مدیونتون نباشم!
ولی شما حداقل حرف غلطی رو که شنیدید بفرمایید و بحث کنید و دلیل بیارید!
این مدل حرف زدن فط نتیجش بدبینی به کل دینمداراست!
 شرمنده اگر جسارتی کردم خدمت شما بزرگوار...

پاسخ:
مطلب شما صحیح و کامل است.
ان شالله در یک سری مطلب که برای یک سری از دوستان دارم میذارم به بیانات شما هم اشاره میشه.
مطلب من ناظر به نفی کلیت نیست اما همان فقیه جامع الشرایط هم رو باید با تحقیق شناخت و فقیه جامع الشرایط رو دیگه همه به عنوان دین شناس می شناسیم و قبول داریم اما هم ایشان هم دایره حجیت کلامشان به اطلاق معصوم علیه السلام نیست.
مطلب بنده به کسانی اشاره داره که متخصص دینی نیستن اما مطالب دینی رو نقد و تحلیل می کنن.
اینکه به مطالبشون اشاره نمی کنم به خاطر اینه که باید اسمشونو هم بیارم که ان شالله شاید بیارم
در مورد اینکه فضای مجازیه ... بله بنده متوجه فضای مجازی هم هستم اما در مورد دفاع از دین و بیان معارف دین هم دستورات و دستورالعمل هایی داریم
اگر شما مطالبی رو که به عنوان درس معارف دین میذارم بخونید یکی از ناقدان خواهید بود که البته معارف دین باید با استدلال مفهوم و مقبول شود چرا که بنده معصوم نبوده و در ضمن ناشناس هستم
متشکرم از اینکه با نظرات گرانبهاتون بنده رو راهنمایی می فرمایید

منم با نظر پرواز سپید کاملا موافقم.یا حرفی رو کامل بگید یا اصلا نگید .ذهن من که رفت پیش
خیلیا. و باعث سوء ظن شد.
اگر کلیت صحبت اون آقا رو بگید هیچ اشکالی نداره.مثلا بگید بعضی ها در مورد امام حسین اینو گفتن اما غلطه و هر کس خواست بدونه چرا بره بیشتر تحقیق کنه.
۱۳ دی ۹۴ ، ۰۸:۵۹ مهدی ابوفاطمه
اسم آوردن همیشه کار درستی نیست چرا که هر نقدی گاه در بعض موقعیت ها راه های بحث علمی رو می بنده!
نظر من به اسم و شخص نیست به روش به دست آوردن مطالب و مباحث دینی توسط جوانان ماست.
اینترنت شده یک پایگاه داده مورد اعتماد! و اشخاصی به کمک همین رسانه شدن متخصصین دینی!
همانطور که برای به دست آوردن فتوای یک مجتهد باید اعلمیت اون رو به دست بیاریم اون هم با یک سری راه های سخت و دشوار ... در مسائل اعتقادی کار سخت تر و دشوارتره چرا که مسائل اعتقادیه که این اعمال من رو جهت میده و من رو متناسب با اونها بهشتی یا جهنمی می کنه.
دقت ناظر به این مبحثه نه اشخاص که دوستان توقع دارن من اسم بیارم و در موردش بحث کنیم...
اگر هم نظرتون نسبت به شخصی منحرف شد ... ما شخص محور نیستیم بلکه حق محوریم حق هم دائر مدار فقط یک شخص هست اون هم امیرالمومنین علیه السلام هستن علی مع الحق و الحق مع علی
حرف شما قبول.منم نگفتم اسم ببرید.فقط گفتم مصداق بدید.این که چه حرفی زده که انحراف از دین بوده.همین.نه این که چه کسی گفته.
منظور ما رو انگار متوجه نشدید.ما میگیم:انظر الی ما قال ولا تنظر الی من قال.
شاید اون عقیده ی نادرست رو ما هم شنیده باشیم وخدای نکرده قبولش کرده باشیم اما اگر بدونیم منظرتون چه عقیده ایه بیشتر تحقیق می کنیم در موردش که چشم بسته قبولش نکنیم..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی