وب نوشت های یک بیش فعال فرهنگی

فرهنگ دینی و شیعی مظلوم تر از همیشه، باز هم بر بلندای افق بشریت به روشنی می درخشد.

وب نوشت های یک بیش فعال فرهنگی

فرهنگ دینی و شیعی مظلوم تر از همیشه، باز هم بر بلندای افق بشریت به روشنی می درخشد.

وب نوشت های یک بیش فعال فرهنگی
پیام های کوتاه
  • ۲ شهریور ۹۵ , ۱۰:۲۱
    سلام
  • ۱ شهریور ۹۵ , ۱۱:۵۳
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها
يكشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴ ق.ظ

همیشه اولویت اول

شاید پانزده سال پیش بود که با جی 5 آشنا شدم .

شعار آقای مالکی نژاد این بود : همیشه اولویت اول!

سالها کار و درس خوندن اینو تو محصلین موفق، امری قطعی جلوه داده که هر کاری ارزش انجام دادن نداره بلکه باید اولویت ها رو سنجید.

.

.

فقط تو درس خوندن نیست بلکه تو تمام زندگی معنا پیدا می کنه.

اولویت اول من در خرج های اقتصادی با حقوق دریافتی این ماه چیست؟

خرید مایحتاج روزانه فقط؟

یا یک مسافرت؟

یا یک مهمانی؟

یا یک مجلس روضه؟

یا حتی یک صدقه و هدیه گنده ( از جهت مبلغش گنده باشه )؟

همه اینها رو ما خودمون تعیین می کنیم و باید بر طبق اونا برنامه هامونو بریزیم.

دیشب تو پاساژ گنجینه با جوونای مغازه دار صحبت می کردم .

جوانهایی مجرد با هزینه ماهانه بیش از دو میلیون تومان!!!

براشون که توضیح دادم که بسیاری از هزینه ها اضافی هستند و خمس گردنتان می اندازن و چون خمسو نمیدین برکت از کاسبی و زندگیتون می پره و با پولش نمی تونین حتی کربلا هم برین .... همشون کپ کرده بودن.

اولویت اول من چیست؟

گاه اولویت اول من در این ماه، حل مشکل برادر دینی من باشه.

گاه هزینه کردن برای این که فرزند من با امام زمانش آشنا بشه و گاه این که مریضی از خانواده ام را درمان کنم و یا حتی برای همسرم هدیه بخرم.

همه اینها را من باید تعیین کنم و نسبت به این تعیین هم مسئول هستم چرا که از من می پرسند.

!

در مورد رسانه،

نگرانی من استفاده بی مورد خانواده ها از رسانه هاست به اسم رسانه دینی!

آیا خرید تلویزیون جزو اولویت های من است؟

به چه دلیل؟

آیا پس از خرید تلویزیون استفاده از کانال های پخش آن ضرورت دارد؟ کدامشان و به چه دلیل؟

آیا بین جلسات گفتگوی خانوادگی و دیدن برنامه های تلویزیونی کدامشان اولویت دارد؟ دلیل؟

ماهواره چطور؟

موبایل ؟

اصلا خرید موبایل برای فرزندانمان که کمتر از 18 سال سن دارند یا این مسائل همخوانی دارد؟

کدام استفاده ما از این تکنولوژی ها دلایل ما را توجیه می کند؟

...

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۴
مهدی ابوفاطمه

نظرات  (۵)

۲۴ آبان ۹۴ ، ۱۰:۴۱ مهدی ابوفاطمه
گاه کمی تأمل بسیاری از دغدغه های ما را جواب می دهد.
زندگی بدون تأمل و فکر به بیراه کشیده می شود و آن همین جایی است که من ایستاده ام چرا که فکر نکرده ام.
لایک
۲۴ آبان ۹۴ ، ۱۲:۰۴ مریــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم
سلام حاجی
مگر میشه بدون تکنولوژی؟
شما خودت احتمالا اصلا استفاده ای تکنولوژی نداری؟
یا اطلاعاتتون در باره تکنولوژی ضعیفه
تکنولوژی دنیایی رو برای انسان آزاد بازکرده که تا حالا اصلا براش درکی هم نداشته چه برسه به اینکه براش قانون دربیاره
تکنولوژی زندگی رو خیلی آسون کرده
احتمالا شما زندگی برات خیلی سخته
یک کم باید مطالعه کنید
پاسخ:
سلام علیکم
خواهر گرانقدر
اینکه بدون تکنولوژی بشه یا نشه بستگی به این داره که به سوالاتی که نوشتم توی این متن ها پاسخ بدهیم
اینکه دارم به نظر شما پاسخ میدم نشون دهنده اینه که دارم از تکنولوژی استفاده می کنم با این خصوصیت که دانش اون رو هم از حیث مبانی و فلسفه اش میدونم البته بدون ادعای اضافی
این که تکنولوژی زندگی رو آسون کرده رو منکرش نیستم اما بحث ما مثل بحث های نیل پستمن و مارشال مک لوهانه که در ضمن بحث ضرورت استفاده از تکنولوژی باید آسیب شناسی هم بکنیم
اما این کلام شما که انسان آزاده و این مباحث ربطی به دین نداره ، رو بد فهمیدم یا اصلا نفهمیدم. دین مباحثش به ما یک خط کشی کلی هم میده که می تونیم با اون پازل مسائل جدید رو بچینیم.
زندگی برام سخت هست نه برای استفاده کردن از تکنولوژی یا استفاده نکردن ازش
بلکه برای این که توان پاسخگویی از نعمت های گسترده خدا رو ندارم
براتون آرزوی موفقیت می کنم
این مریم خانوم از دست شما حسابی عصبانیه
با سلام
این دو موضوعی که مطرح کردید مقداری پیچیده بود دقیق نفهمیدم  که محتواش چه خواهد بود.اما مسئله ی امام شناسی و رسانه (این قدری که من از پاسخ شما فهمیدم)بسیار خوب وضروری هستن.واقعاًفرمایش شما درسته که دست تنها نمیشه کار فرهنگی کرد.برای این کار اولویت اول جذب نیرو های جوان ودغدغه مند واولویت دوم تشکیل اتاق فکر وجمع بندی نظرهاست. این قدر که متوجه شدم حوزه ی کار ما با شما متفاوته شما درجنبه ی علمی بحث هستید وما درجنبه ی میدانی وعملی .البته به این معنا نیست که هیچ ارتباطی بین این دوجنبه نباشه شما فکر وخط فکری می سازید وما وظیفه داریم اون تفکرات شما رو عملی کنیم .البته ما در ابتدایی ترین مراحل کاریم اما چون وبلاگ شما آمار بازدید بالایی داره مطالبم رو دسته بندی می کنم و در اولین فرصت خدمتتون می فرستم.یقیناً این مطالب پایین تر از شأن وبلاگ وزین شماست اما اگر نمایشش بدید منت پذیر خواهیم بود.  ومن الله التوفیق
پاسخ:
بنده در خدمتم ولی افرادی که عملیاتی فکر می کنن موفق ترند مثل شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی