پنجشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۰۷ ق.ظ
اصول حاکم بر تبلیغ دینی
از آن جا که به دست آوردن معنای دقیق یک مفهوم و عملیاتی سازی آن بسیار مشکل است و از عهده ی بسیاری از اشخاص خارج می باشد، بسیاری از محققان دست به معرفی اصول در عرصه های متفاوت علم زده اند.
در راستای بحث ما، اصول حاکم بر تبلیغ مبلغان، اصول حاکم بر پیام دینی، اصول حاکم بر تکنولوژی تبلیغ، شرایط و خصوصیات مبلغان و غیر اینها اصولی هستند که در یک نظام اجتماعی نامشخص – چون مفهوم امت به طور دقیق شناسائی نشده است – ارائه شده اند.
به نظر می رسد که می توان به اصول متعددی در یک نظام تبلیغی منسجم بر پایه ی امت شناسی رسید، در این نوشتار به سه اصل مهم اشاره می شود و تکمیل بحث به زمان دیگری موکول می شود.
۹۴/۰۶/۲۶