وب نوشت های یک بیش فعال فرهنگی

فرهنگ دینی و شیعی مظلوم تر از همیشه، باز هم بر بلندای افق بشریت به روشنی می درخشد.

وب نوشت های یک بیش فعال فرهنگی

فرهنگ دینی و شیعی مظلوم تر از همیشه، باز هم بر بلندای افق بشریت به روشنی می درخشد.

وب نوشت های یک بیش فعال فرهنگی
پیام های کوتاه
  • ۲ شهریور ۹۵ , ۱۰:۲۱
    سلام
  • ۱ شهریور ۹۵ , ۱۱:۵۳
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها
سه شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۵۷ ب.ظ

زن و ...

یک پست گذاشتم در مورد همایش زن و ...

عده ای از عزیزان لطف کردن و نظراتی گذاشتن

توی چند تا پست یک کم می نویسم و به نظر میذارم تا کمی برایم مسأله روشن شده و اشتباهاتم برطرف شود

زن و ...

زن و هزاران مسأله در زندگی

زن و هزاران مسأله در اجتماع

زن و ...

این جا فقط فعلا از یک مساله بحث کنیم:

زن و آشپزی...

آشپزی کار ساده ایه! خیلی ها اینو میگن. خوب اگه نمی پزی خودم می پزم یا خودم میرم از بیرون غذا می گیرم و ...

فقط لازمه یک هفته هر روز تصمیم بگیری که ظهر چی بخوریم شب چی بخوریم همین تصمیم گیریش برای جنون کافیه و فقط خانومان که دیوونه نمیشن.

آشپزی یک نقطه طلایی در سلامت اعضای خانواده و در یک مقیاس بزرگتر اعضای جامعه است.

آشپزی تأثیر مستقیم در مزاج انسان داره. مزاج تأثیر مستقیم در رفتار و اخلاق داره و بسیاری از اخلاق ها و رفتارهای اجتماعی کاملا به مزاج آدمی مربوطه.

مزاج سوداوی و صفراوی و بلغمی هر کدوم یک خصوصیت دارن با یک کم دقت در گوگل ( علامه گوگل ) کاملا مشخص میشه.

نقل شده که مزاج بیشتر ایرانیها حدود سی تا چهل سال پیش دموی بوده و مزاج دموی با شجاعت، تهور و نترس بودن ربط مستقیم داره. همین مزاج هم کمک به ایمان می کنه تا در مسائل دینی انسان از دشمن نترسه.

اما مزاج سوداوی و صفراوی باعث عصبانیت زودرس و تندخویی و بی منطقی میشه و بلغمی ها هم کمی ترسو و سردمزاج میشن و بی انگیزه حتی برای درس خوندن!

بحث زیاده

جامعه ای که بیشتر افرادش مزاج دموی دارن انقلاب های منطقی و دینی توش کاملا منطقیه چرا که مردمش هم اهل منطق هستن ولی جامعه ای که بیشتر افرادش مزاج نادرست و مختلط دارن از منطق خارج میشه و کنترلش هم سخت میشه و در ضمن مردم هم خیلی حوصله ندارن و با کمی فشار سر ناسازگاری بر میدارن.

به دادگاه ها مراجعه کنید. بسیاری از ارجاعات قضایی دعوا و ناسازگاریه و خیلی هم به درون خانواده بر می گرده

من نمیتونم آمار و ارقام بدم بلکه به کلیتش اشاره می کنم و انکار هم نمیشه کرد.

تنها مسأله ای که دخالت مستقیم در مزاج داره آشپزیه

آشپز بیشتر خونه های ایرانی ها کیه؟

تو خونه ما و اقوام ما که خانوم خونه است.

خانوم خونه باید پزشکی بدونه. مزاج شناسی بدونه. گیاه شناسی بدونه. غذاشناسی بدونه. دارو شناسی بدونه و در عین حال کارش فقط آشپزی باشه چرا که داره یک سری نیروی ویژه تربیت می کنه که اینها دارن در کنار سایر خانواده ها یک جامعه انقلابی رو می سازن.

خانوم خونه من که آشپزی و خانه داری می کنه فقط تو آشپزیش جوری برنامه میریزه که سر و کار ما به دکترها و بیمارستان و این جور جاها کاملا معدوده .

زندگی پراسترس و پردردسر امروزه با انواع و اقسام جریانات فکری رو من در صورتی می تونم تحمل و درک کنم که بدنی سالم داشته باشم و این رو مدیون فقط یک نفر هستم.

یک نفر که فقط یک کارش آشپزی تخصصیه.

این فقط یک جنبه بود.....

نظرات  (۱۸)

۲۰ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۰۷ خواندنی ها
به موضوع بسیار مهم وخوبی اشاره کردین
حق با شماست مزاج خیلی خیلی مهمه
بحث در مورد مزاج خیلی زیاده اما من فقط یه پیشنهاد به دوستان میدم اونم اینه که در مورد مزاج اطلاعات بدست بیارن و سعی کنن مزاجشون رو اصلاح کنن
این همه ناباروری و مشکلات زناشویی بخاطر تغذیه ناسالم و مزاج بدیه که ما داریم
۲۰ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۰۹ بوی یاس ....
«خانوم خونه باید پزشکی بدونه. مزاج شناسی بدونه. گیاه شناسی بدونه. غذاشناسی بدونه. دارو شناسی بدونه و در عین حال کارش فقط آشپزی باشه چرا که داره یک سری نیروی ویژه تربیت می کنه که اینها دارن در کنار سایر خانواده ها یک جامعه انقلابی رو می سازن.»
این تیکش برام جالب تر بود. تا حالا نه جایی شنیده بودم نه خونده بودم. ممنون
۲۰ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۲۱ پرواز سپید
سلام
خب الان شما دارید مصداق های مدیریت رو مطرح میکنید. خوبه!
 منم به آشپزی همین طور نگاه میکنم
ولی در این مورد حرف دارم:

آشپز بیشتر خونه های ایرانی ها کیه؟

خب آقایون هم کمک کنن! طوری میشه؟؟

در ضمن ما توی همین طب سنتی و طب اسلامی داریم که فقط دو وعده غذا لازمه . وعده ناهار باید حاضری باشه. این دیگه وقتی نمیبره. این مدیریت میخواد مدیریتش با خانوم ولی عمل بهش با آقا وبچه ها... وقتی میبره از خانوم؟!

شما دارید با یه پیش فرض غلط یه بحث رو جلو میبرید.

این پیش فرض که چون خانوم ها آشپزی زیاد تر انجام میدن پس کار آشپزی با خانوم هاست...

خب این از نظر من غلطه. کار آشپزی با خانوم ها نیست. در واقع خانوم ها دارن به کار آشپزی توی خونه به اقایون کمک میکنن.. اما این کمک اون قدر همیشگی شده که تبدیل شده به وظیفه...

آقایون هم باید بدونن چی باید بخورن چی نباید... مگه همیشه خانوم کنارشونه؟ مگه همیشه مادر با بچه ست؟!!

عرض کردم بزرگوار انحصار دادن به کار زن در خانه اشتباه الان. به خاطر شرایط الان . و البته این به معنی خالی کردن خونه از مدیریت زنانه نیست!بلکه کمک به زنه که خودش مدیر و خودش عامل نباشه. بلکه مدیریت با خانوم باشه اما عمل به سیاست های خانه تا حد یادی به خود افراد سپرده بشه. اون عضو خانواده که نمی تونه بهش کمک میشه. اونی هم که میتونه خودش انجام بده تا باعث فرات بال برای زن بشه.

اون وقت خانوم میتونه فعالیت اجتماعی داشته باشه. حالا نه به شدت و مداومت مرد ولی فعالیتش به خونه منحصر نمیشه.

در ضمن برای مشاغل هم نیمشه کاملا خز کشی کرد. دوستی فرموده بودن کار زن معلمی خوبه.

یعنی راضی هستن خانومشون به دکتر زنانِ مرد مراجعه کنه؟!!!!!!!




پاسخ:
بحث راجع به شغل ها و موقعیت های اضطراری نیست
در مورد روش بررسی جایگاه زن هم باید نسبت به مبانی معرفت شناختی مون بحث کنیم ان شالله پنج شنبه یا جمعه مطلبی میذارم
خوب بود مرسی
:))
۲۰ بهمن ۹۴ ، ۱۸:۱۱ دانشنامه دفاعی
سلام علیکم خدمت شما برادر گرامی همچنین عرض ادب دارم خدمت دوستان شما
امیدوارم اگر کسی از حرفم خوشش نیامد آن را به مثابه توهین تلقی نکند چون چنین قصدی را ندارم و فقط نظرم را دارم به اشتراک می‌گذارم. اصراری هم ندارم بر اینکه نظر من صحیح است و دیگران اشتباه فکر می‌کنند. این احتمال را هم می‌پذیرم که ممکن است نظر بنده اشتباه باشد ولی از آنجا که طبق مشاهداتم در جامعه و تجربیات شخصی‌ام به این دیدگاه رسیده‌ام به آن باور دارم.
سوال نخست
زن چیست؟
زن موجودی ست غریب که نیمی از جامعه آدمیان را تشکیل داده است. این موجود گاهی تا مرتبه‌ای تنزل کرده که قطامه و یا رکسانه شود و فروغ و چشم و چراغ بشریت را خاموش کند. گاه چون مریم سلام الله علیها جلوه کرده است. زن موجودیست که به میانه رو بودن و معتدل بودن شهره است اما تاریخ زن معتدل در خود سراغ ندارد به نحوی که هیچ زنی در تاریخ نبوده که یا خیلی خوب نباشد یا خیلی؛ که سوگمندانه اگر بناپارت هم به مثابه بدترین بدترین‌های دنیا باشی؛ باز هم زنی سیه دل وجود دارد که قلب سیاه تو را برنجاند. با این حال زن به خاطر مادر بودنش، جلوه محبت خداست، به خاطر وفاداری‌اش نعمت و شفقت خداست. مادر بودن فقط نعمت برای فرزندان نیست که چه بسا نعمتی بزرگتر برای مادر (خود زن) است. زن خواهری‌ست که می‌تواند برادر خود را برای رضای شویش استثمار کند، همچنین موجودیست که در غم مرگ برادر دق مرگ می‌شود. اصولا زنان را حتی خود ایشان نیز درک نخواهند کرد.
اما در اینجا پرسشی دیگر برایم مطرح می‌شود
حقوق زن چیست؟
زن یا عادله است یا آنقدر زیاده خواه که قلب تو را فقط برا خودش می‌خواهد. آنهم نه برای آنکه با مهر زنانه‌اش او را به تسخیر در آورد. زن، این موجود خون‌آشام، قلب تو را می‌خواهد تا در لهیب آتش خودخواهی خود بسوزاند. اما همه زنان که اینگونه نیست. درست است شمار قابل توجه و وحشت آوری از زنان اینگونه‌اند چنانکه فیلسوفی فرمود: رویاهای یک دختر نوجوان می‌تواند صدها مرد جنگی را زهره‌ترک کند! تمام اینها، با توجه به اینکه زن هم به مثابه مخلوق خداست، چنان که مردان، ابلیس، جنیان و ... نیز هستند. دارای حق و حقوقی می‌باشد بهترین نمونه از حق و حقوقی که برای یک زن می‌توان متصور شد همان است که خداوند بر بهترین مخلوقاتش جاری نمود. فقط و فقط دستورات قرانی.
این چه حکایت است که امروزه در شهرهایی مانند تولوز، تورین و بسیاری از شهرهای اروپا مردان خانه‌دار سازمان حمایت از حقوق مرد در برابر زن استعمارگری که دارد حکمرانی و بی بندوباری می‌کند به راه انداخته‌اند. باز هم تاریخ تکرار می‌شود. هر گاه که زن حقوق مردانه خواسته و فرا انسانی و فرا جنسیتی برای خود جایگاهی ویژه‌تر از مردان به دست آورده چنین بلبشو و فتنه به جان بشر افتاده است. تاریخ و تمام رودهای خشکیده و خروشان، همه کوه‌ها و دشت‌ها شاهد حکمرانی زنان بودند در دیرگاهی که به تولد ایسیس‌ها و بتان رسید. مردان خوب خدا از راه رسیدند و با کمک زنانی فرشته خو دوباره بشر را احیاء کردند. بوده است در میان این جماعت دیو سرشتانی چون زن لوت علیه السلام، همسر نوح علیه السلام و شوربختانه همسر آخرین فرستاده خدا، فخر بنی بشر حضرت محمد صلوات الله علیه که همسرش راه دین را عوض کرد و با حمایت از دشمنان دین خیانتی به دین کرد که امروزه داریم حاصل آن بذر نفاق را درو می‌کنیم.
سخن کوتاه کنم؛ خوشا به سعادت نیاکان ما که کنیز داشتند. خوشا به سعادت مردانی که زنانی چون مادران ما داشتند. امروز شهر پر از مطلقه‌هایی‌ست که با پول نفقه هزینه وکیل و دادگاه کردند به اسم نگرفتن نفقه و مال و اموال و داراک بیچاره مردان احمقی که به تاراج بردند به اسم مهریه.
شور بختانه امروز روزی‌ست که به گذرگاه سختی رسیده‌ایم. این که تصمیم بگیریم زن می‌خواهد بشر باشد و در کنار جفتش زندگی کند یا موجودی مخوف که فمینسم معرفی می‌کند.
به عقیده من فمینیسم به مثابه برابری طلبی نیست؛ بلکه جنس‌خواهان جنسیت گرایان تیره مغزی‌ هستند که میل همجنس بازی را در زیر ژست‌های خود پنهان کرده‌اند.
وسلام
از حضور دوستان شما عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم که عرائض بنده را حمل بر گستاخی ندانند. البته طبق عادتم به کامنت‌هایی که در وبلاگ دوستانم گذاشته شوند پاسخ نمی‌دهم (حتا در وبلاگ خودم) این توضحیات را به احترام دوستم، نویسنده محترم این وبلاگ گذاشتم. اگر هم بناست در موردم قضاوت شود می‌خواهم دوستان این موضوع را بدانند که مرد مهربان و مؤدبی هستم و به زنی خوشبختی هدیه دادم که مرا به این تفکر رسانید.

در مورد آشپزی و این چیزها هم بهتر دانستم که سخنی نگویم. البته سخن بسیار دارم
پاسخ:
ممنون از دقت نظرتون
نگاه شما متین و لطف شما به شرکت در بحث نسبت به بنده رو سپاسگذارم
۲۰ بهمن ۹۴ ، ۱۸:۱۹ مردی بنام شقایق ...
سلام

آقا ما تحت تاثیر قرار گرفتیم

از فردا خودم آشپزی میکنم اصن!
چی بگم والا.... 
چه جالب...
واقعا همین ...تغذیه روی رفتار آدم ها خیلی تاثیر داره
یه چیزی میگم شاید بی ربط باشه... حس کردم شاید دلیل این که اولین چیزی که بعد از برداشته شدن تحریم ها اومد مکدونالد بود همین باشه !

تهاجم فرهنگی و روشنفکری با ما کاری کرده که هدف اصلیمونو گم کردیم!
۲۰ بهمن ۹۴ ، ۲۰:۴۴ Hamid ‌‌‌‌
حرف خاصی نیست
۲۰ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۲۶ بسیجی گمنام
اول : سلام
دوم :در زندگی دنبال کسانی حرکت کنید که هر چه به جنبه های خصوصی تر زندگی ایشان نزدیک شوید تجلی ایمان را بیشتر می بینید
سوم:
سکوت محض...
چهارم:التماس دعای فرج
پنجم: عاقبتون بخیر و ختم به شهادت

به لبخندی بس کفایت میکنم
:)
۲۱ بهمن ۹۴ ، ۰۰:۰۸ ههـــ ـــــ
سلام بر شما من فک کنم صفرایی و دموی ها خوب باشن اما سودایی و بلغمی مقابل اینهان 
بله خیلی حرفتون متین هست چون مزاجه که افراد رو از هم جدا میکنه و این تازه شروع ماجراست
۲۱ بهمن ۹۴ ، ۱۲:۰۶ طالوت ◕ ‿ ◕
تعادل در زندگی همه چیزو حل میکنه
:)
خیلی ممنون که به این مسائل توجه میکنید ،البته نفهمیدن اینجور مسائل واس افراد بی سواد وقدرت طلبه که هیچ بویی که انسانیت نبردن وفقط میخوان زن رو بکوبن
پاسخ:
خواهش می کنم
۲۱ بهمن ۹۴ ، ۱۵:۱۶ دریا _ گاه نوشته های من
سلام
من با نظر پرواز سپید هم عقیده ام.
۲۳ بهمن ۹۴ ، ۰۳:۰۸ سرباز جامانده
حرفای این پست واسم آشنا بود. نمیخوام حرفای شعارگونه بزنم که خودمم کاملا قادر به عمل کردنشون نیستم.نمیتونم بگم زن اگه بتونه خونه رو مدیریت کنه کار بزرگی کرده و کافیه.چون از نظر من کافی نیست.ولی میشه با یه مدیریت زمان هم شوهرداری و خونه داری خوبی داشت هم به نوعی درجامعه حضور داشت.به نظرم زن مذهبی امروز اگه توانایی جفتشو در خودش ببینه میتونه حضور نه چندان پررنگ و حتی کمرنگی در جامعه داشته باشه.ب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی