جادو و جادوگری
در مورد جادو و جادوگری یه ذره توضیح میدم.................
جادو در لغت به معنای میانجی، واسطه و افسون آمده است.[1] «فلیسین شاله میگوید: انسان می تواند همان طور که روی موجودات روحانی عمل می کند، بوسیله اقوال و حرکات مخصوصی در طبیعت نیز تأثیر نماید. این نفوذ، اساسی را بر قرار می سازد که آن را جادو می نامند.»[2]
جادوگری به صورت ها و شکل های گوناگونی انجام می شود. «سالومون رایناخ می نویسد: جادو فن و هنر و لشکرکشی جان پرستی است. این نیرو عبارت است از نفوذ کلماتی که با صدای بلند قرائت و یا به صورت آواز خوانده می شود. مثلا میتوان بیماری را با فرمول زیر معالجه کرد: طوطی پرواز کرده است، فاخته پرواز کرده است، بلدرچین پرواز کرده است، بیماری پرواز کرده است. بدویان حوادث را تقلید می کنند و نمایش می دهند. قبل از اقدام به تاخت و تاز آن را جزء به جزء بازی می کنند و یا رقصهای جنگی می کنند و معتقدند در اثر این تقلیدها پیروزی به دست می آید. اگر خشکسالی ایجاد گردد و باران نبارد، طی مراسم مخصوص آب می پاشند و طبیعت را متوجه می کنند که به باران احتیاج دارند و عقیده دارند با این عمل باران می بارد. این اعمال را جادوی تقلیدی می نامند. تصویر دشمن را زخمی یا پاره می کنند و تصور می نمایند صاحب عکس را زخمی کرده و از میان برده اند. این کار را جادوی عاطفی می نامند.»[3]
لازم به ذکر است که سحر و جادو از دیدگاه قرآن واقعیتی است که با انجام آن، یاری شیاطین، جلب می شود. واژه سحر و مشتقات آن بیش از پنجاه بار در قرآن به کار رفته است.[4]
شیطان گرایی امروز با مراسم و آیین های جادویی ارتباطی نزدیک دارد و جادوگری، رکن آن حساب می شود. توجه خاصی که شیطان پرستان به اعمال جادویی دارند، به عرفان رازآلود و جادویی کابالا باز می گردد.[5] اگرچه اقبال به جادوگری در اندیشه های دیگران نیز وجود دارد همچون پائولو کوئلیو،[6] گویا قدرت شیطان پرستان در تبلیغ جادوگری، حیات دوباره ای بعد از محکمه های تفتیش عقاید کلیسا، به این علم شیطانی داده است. پائولو کوئلیو، به صراحت بیان می کند که اعتقادش به جادوگری را، از محافل خصوصی شیطان پرستان گرفته است.[7]
شیطان پرستی برای اولین بار سعی در بر روی صحنه آوردن جادوی سیاه در کنار جادوی سفید دارد. جادوی سیاه، جادوی شر و بدی است که برای ضرر رساندن استفاده می شود و جادوی سفید، جادوی نور و روشنی است که وظیفه ی آن حفاظت از بنی بشر است. جادو و جادوگری لازمه ی شیطان پرستی محسوب می شده است همان طور که «بلانچ بارتون» در کتاب «کلیسای شیطان» در هنگام بیان تاریخ شیطان پرستی بدان اشاره می کند.[8]
فصل سوم انجیل شیطانی، به صورت تفصیل به بررسی آیین جادو و سحر و اهمیت آن و گاه به رمز و رموز آن پرداخته است.[9]
[1]ـ سهیل سلیمیان، چیستی جادو، تهران، انتشارات آموزش و سنجش، 1386، ص17
[2]ـ عبدالله مبلغی آبادانی، تاریخ ادیان و مذاهب اسلامی (از 35 هزار سال قبل از اسلام و مذاهب در اسلام)، چاپ دوم، قم، انتشارات حر، 1376، ج1، ص71
[3]ـ همان، ص71
[4]ـ اسماعیل نساجی، جستاری در علم سحر و جادو، مکتب اسلام، سال 33، شماره 11، ص61
[5]ـ مجتبی دماوندی، جادو در اقوام، ادیان و بازتاب آن در ادب فارسی، چاپ اول، سمنان، انتشارات دانشگاه سمنان، 1388، ص120
[6]ـ حمزه شریفی دوست، کاوشی در معنویتهای نوظهور، ص164
[7]- خوان آریاس، اعترافات یک سالک، مترجم دل آرا قهرمان، چاپ اول، تهران، انتشارات بهجت، 1379، صص124-128
[8]ـ جواد امین خندقی، شناخت و بررسی شیطانپرستی، ص74
[9]ـ آنتوان لاوی، قرآن شیطانی، ص47
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
ه* **** ******* **** *******
** *** ******* **** ***** *** * ******* ** ******** ***** ***
*** ** ****** *** *
** *** ** ******* *** * ***** ** ** ******* **** ***** ** ****
*********** *** ******* ** ** ** ** *** ** ** ****** ***** *******
**** ***
************************
********************************
****
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥