هنجارشکنی
مخالفت با نظم حاکم در جامعه و به هم ریختن آن، شیطان پرستان را به نوعی آنارشیسم ( هرج و مرج طلبی ) متهم کرده است. اگر چه در کتب فراوان به این مسأله اشاره شده است[1] ولی نمونه ای از آشوب که توسط شیطان پرستان در ایران طراحی و مدیریت شده باشد معرفی نشده است.[2]
آرایش های مبتذل[3] و استفاده از نوارهای موسیقی تند[4] نیز نوعی هنجارشکنی توسط شیطان پرستان به شمار می رود، لازم به ذکر است که نمونه عکس های اینترنتی منتسب به شیطان پرستان[5] خود نمونه ی گویایی برای بیان مخالفت این جریان با هنجارهای حاکم بر جامعه است.
در ضمن در کتب منتسب به شیطان پرستان نیز به صراحت بیان شده است که شریعت تلما[6]، قانون ساده ای را پوشش می دهد و آن این است که شریعتی فرای «چنان کن آنچه خواهی»، وجود ندارد.[7]
لکن هر نوع هنجارشکنی در جامعه نیز منتسب به شیطان پرستان نباید بشود برای این که ادعای محققین این است که شیطان پرستان گاهی مرتکب هنجارشکنی می شوند چرا که نظام قانونی حاکم را خصوصا اگر دینی باشد قبول ندارند، واین بدان معنا نیز نیست که تا هنجارشکنی روشنی در جامعه رخ ندهد، نشانی از نفوذ شیطان پرستی در ایران نیست.
[1]ـ مؤسسه جام جم، کژراهه، (گزارشهایی از فرقههای نوپدید و عرفانهای دروغین)، چاپ اول، تهران، انتشارات موسسه جام جم، زمستان 1388، ص 338
[2]ـ مهدی صاحب کار ساده، شیطانپرستی (مدخل جهنم)، چاپ اول، رشت، انتشارات دهسرا، 1389، ص20
[3]ـ سید ملک محمد مرعشی، شیطنتگرایی یا شیطانپرستی کدام یک، چاپ اول، تهران، انتشارات راه نیکان، 1391، ص 50
[4]ـ سعید امین الرعایایی، فرقههای نوظهور دینی و شیطانپرستی، چاپ اول، اصفهان، انتشارات فرهنگستان اندیشه، 1391، ص21
[5]ـ برای رؤیت این گونه عکسها در موتورهای جستجو عبارت «شیطانپرستی» را وارد بفرمایید. در صحت انتساب این عکسها به شیطانپرستان مراجعه کنید به: جواد امین خندقی، شناخت و بررسی شیطانپرستی، صص 184 و 224 و همچنین: علی اکبر جنابزاده، شیطانپرستی، چاپ اول، تهران، انتشارات ستوس، 1391
[6]ـ شریعت منتسب به آلیستر کراولی که صومعه تلما را بنا کرد.
[7]ـ آلیستر کراولی، کتاب شریعت لیبر ال – 220، ص 7، این کتاب توسط شخصی با اسم مستعار سپند به فارسی ترجمه شده است، برای صحت انتساب به شیطانپرستان و آلیستر کراولی مراجعه کنید: www.masafportal.com