وب نوشت های یک بیش فعال فرهنگی

فرهنگ دینی و شیعی مظلوم تر از همیشه، باز هم بر بلندای افق بشریت به روشنی می درخشد.

وب نوشت های یک بیش فعال فرهنگی

فرهنگ دینی و شیعی مظلوم تر از همیشه، باز هم بر بلندای افق بشریت به روشنی می درخشد.

وب نوشت های یک بیش فعال فرهنگی
پیام های کوتاه
  • ۲ شهریور ۹۵ , ۱۰:۲۱
    سلام
  • ۱ شهریور ۹۵ , ۱۱:۵۳
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها
سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳ ق.ظ

خلاصه آیین شیطان پرستی

در مورد شیطان پرستی مطالب زیادی گفتن من هم فقط تحلیل جدید دارم بهرحال این ها مطالب زیبایی نیست اما چون به درس و بحث بنده با یک عده از رفقای دانشجو ربط داره گذاشتم که استفاده بشه، به همین خاطر توی ادامه مطلب میذارم تا به چشماتون هم نخورن

در تاریخ اسلام، گروهی شهرت به شیطان­ پرستی دارند که از آنها گاه تعبیر به «یزیدیه» می­ کنیم. وجه تسمیه­ ی این گروه به یزیدیه، به خاطر انتسابشان به «یزید بن معاویه» یا «یزید بن انیسه اهوازی»، یکی از پیشوایان خوارج است. اگرچه در انتساب این فرقه به عدی بن مسافر (467ـ557 قمری) یک زاهد صوفی از تبار مروان بن حکم اتفاق است. یزیدی ها دارای دو کتاب مقدس "جلوه" و "مصحف رش" هستند که مملو از مطالب خرافی و متناقض است. اصول و سنن آنها و ارتباط آنها با عقاید کهن به صورت ساده چنین است: احترام ویژه برای شیطان و تقدس او و حاکمیت او بر نیمی از مقدّرات عالم، محروم بودن زنان از ارث، ازدواج طبقاتی و درون گروهی، برخی از آداب و رسوم آنها نیز متأثر از میترائیسم و مزدائیسم می­باشد. در پایان بهتر است یزیدی ها را ثنویت­ گرا بدانیم تا شیطان­ پرست.[1][1]

مخالفت با ادیان آسمانی از ابتدای تاریخ بشر، راه دیگری که همان راه تبعیت از شیطان است را در برابر بشر گشود، بشر دور از خدا و وحی خدایی، با بزرگ و قوی پنداشتن شیطان، در حالی که از خداوند متعال روی برگرداند، در برابر شیطان خاضع شد و سر در گرو فرامین او نهاد. تصورات اشتباه از قدرت لایتناهی شیطان گاه به برتری او بر خدا و پرستش او منجر می­شده است و این همان است که اکنون به عنوان شیطان پرستی بدوی ـ ابتدایی ـ مطرح می­شود.

اصولاً این آیین همراه با خرافه­ پرستی و شرک ـ چند خدایی ـ همراه بوده است. اطلاعات ما نسبت به افکار و آیین آنها، از دیوار نوشته­ ها و حجاری­ های دوران باستان است و از این رو قربانی کردن دختران و نوزادان، شراب­ خواری و میگساری و بی بندوباری جنسی به آنها نسبت داده می­ شود. اگر چه لازم به ذکر است که کتب آسمانی تا حدی بر ادعای انحراف اخلاقی آنان صحه می­ گذارند.

برای بررسی بیشتر شیطان­ پرستی بدوی، باید به تاریخ پر رمز و راز فراماسونری در جهان و خصوصاً قوم بنی اسرائیل و تاریخ مصر مراجعه کرد. اگر چه رشته­ ی انحراف از ابتدا تا کنون از هم گسیخته نشده اما فراز و نشیب­ های فراوان داشته است. در ادامه بررسی­ ها به قرون وسطی[2][2] می­ رسیم. قرون وسطی نامی است که بر دوران تسلط کلیسا بر مردم، نهاده شده است. دورانی که در آن انجیل و تورات مطابق با خواسته­ های خواص قوم نگاشته شده و تحریف حقایق آغاز گشته است. برای حفظ شئون و مقام برتر کلیسا، هر دانش مخالف با علوم کلیسا ممنوع و تخطی از قوانین کلیسا جرم نابخشودنی بوده است. مخالفت با کلیسا و ضدیت با دینی که کلیسا معرفی کرده بود جرقه­ ی پیدایش مکاتب فکری و فرقه­ های متعدد را زد. لذا دوران رنسانس دوران افسار گسیختگی جامعه­ ی غربی است. شیطان­پرستان این دوره، مولود انحراف کلیسا در تعریف خلاف واقع از خدا و شیطان بوده­ اند و در مراسم خود اعمال ضد مسیحیت انجام می­ دادند. شیطان را موجودی واقعی می­دانستند و شهوت­رانی جزء لاینفک در فرقه­ ی آنان بوده است.

شیطان­ پرستی قرن بیستم که موضوع این تحقیق است، «شیطان­ پرستی مدرن» نام دارد. اگر چه تسمیه­ ی این فرقه به شیطان­ گرایی بهتر است ـ چرا که شیطان را نمی­ پرستندـ ولی عنوانی که اکثر محافل علمی و تحقیقات انجام شده به آنها داده­ اند و البته در جامعه دینی ما، دارای بار منفی بیشتری هم هست ـ شیطان­ پرستی است؛ لذا در این تحقیق بر این نام پافشاری می­ کنیم.

شیطان­ پرستی مدرن از جهت نسبتی که با نهاد سیاست و اقتصاد برقرار کرده است از صور پیشین شیطان­ پرستی متمایز می­ شود.[3][3]

شیطان­ پرستی مدرن، از نیمه­ ی قرن شانزدهم همراه با جادوگری آغاز شد، مراسم و آیین آن از روی مدل آیین­ های جادویی باروری باستانی و بدوی و مناسک قرون وسطی بازسازی شد. اگر چه فعالیت­ های یکی از سران فراماسونری انگلستان، در قرن چهاردهم و پانزدهم میلادی، به نام «سرفرانسیس دشوود»[4][4] برای تأسیس باشگاه «آتش جهنم» [5][5] در شهر لندن را نباید فراموش کرد.

اصولاً شیطان­ پرستی مدرن از دل فراماسونری سر برآورده است همانطور که مؤسسین مراسم بلک مس[6][6] در فرانسه و اتاق درخشان[7][7] جهت قربانی کردن نوزادان، همگی یهودیان بنام و عضو انجمن­ های فراماسونری بودند. علاوه بر آنکه بسیاری از گراندلژهای [8][8] فراماسونری از تلفیق انجمن­ ها و گروه­ ها و باشگاه­ های شیطان­ پرستی به وجود آمده است.

در آغاز قرن بیستم، «آلیسترکراولی»[9][9] با تشکیل انجمن «شیطان برای شیطان»[10][10] به شدت گرداب شهوت و لذت نفسانی افزود و همو بود که با تأسیس صومعه­ ی تلما[11][11] اولین پایگاه شیطانی را با عنوان شیطان­ پرستی دینی، در سیسیل[12][12] پایه گذاری کرد.

مرگ کراولی در سال 1947 پایان بخش حرکت نوظهور دینی ـ خرافی نبود. هوارد استانتون لاوی[13][13]، مشهور به آنتوان لاوی[14][14]، متولد 1930 با نوشتن انجیل شیطانی در سال 1965 و تأسیس کلیسای شیطان در سال 1966 یکی از دو جریان مهم شیطان­ پرستی قرن حاضر را آغاز کرد. شخصیت فاسد و ناتوان وی در حفظ و کنترل خانواده­ اش، تبدیل به اثرگذارترین شخصیت بر شیطان پرستان شد. روز مرگ لاوی، به عنوان روز هالووین، یکی از جشن­ های مهم کشورهای غربی است.

ایدئولوژی معرفی شده توسط آنتوان لاوی، تحت تأثیر آموزه­ ها و نوشته­ های آلیستر کراولی، این رند[15][15]، مارکی دوساد[16][16]، نیچه ، ویندهام لویس[17][17]، چارلز داروین[18][18]، آمبروس بیرس[19][19] و مارک تواین[20][20] تدوین شده است.

شیطان­ پرستی لاوایی، اکنون به سرپرستی بلانچ بارتون[21][21] و کهانت اعظم پیتراچ گیلمور[22][22] ، به حیات خود ادامه می­ دهد.

اختلافات بین آنتوان لاوی و دوست و همکارش، مایکل آکینو[23][23]، منجر به جدایی این دو از یکدیگر و تأسیس معبد ست[24][24] در سانفرانسیسکو شد. امروزه، معبد ست، مدیریت یکی از قویترین و مخوف­ترین شبکه­ های شیطان­ پرستی را به عهده دارد.

بارزترین تفاوت کلیسای شیطان و معبد ست به مفهوم شیطان باز می­ گردد. به نظر پیروان کلیسای شیطان، موجودی به نام شیطان وجود خارجی ندارد و شیطان فقط نماد امیال، آرزوها و لذت طلبی انسان است در حالی که پیروان معبد ست معتقدند که شیطان وجود حقیقی دارد و آن را ست، پادشاه حقیقی تاریکی می­ نامند.[25][25]



 



[1][1] ـ محمد بنی­سلیم، یزیدیه شیطان­پرستی یا ثنویت­گرایی، مجله مشکوه، شماره 67، تابستان 1379.

1- قرون وسطی نامی است که به دوران مابین دوران طلایی هلنی روم و یونان باستان و دوران رنسانس گفته می شود. دوران رنسانس نیز زمان بازگشت به دوران طلایی گذشته می باشد.

[3][3]ـ توضیح این مورد در ادامه خواهد آمد.

[4][4] ـ Sir Francis Dashwood

[5][5] ـ Hellfire Club

[6][6] ـ Black mass

[7][7] ـ Luminous Room

[8][8] ـ Grand Lodge

[9][9] ـ Aleister Crowley

[10][10] ـ Devil for Devil

[11][11] ـ  Abbey of Telema

[12][12] ـ Sicily

[13][13] ـ Huavard Stantone Lavey

[14][14] ـ Anton Lavey

[15][15] ـ Ayn Rand

[16][16] ـ Donation Alphonse Francois de sade

[17][17] ـ Wyndham Lewis

[18][18] ـ Charles Robert Darwin

[19][19] ـ Ambrose Gwinnett Bierce

[20][20] ـMark Twain

[21][21] ـ Blanche Barton

[22][22] ـPeter H. Gilmore

[23][23] ـ Michale Aguino

[24][24] ـ Temple of Set

[25][25] ـ حمید نگارش، کژراهه شیطان پرستی، چاپ سوم، قم، انتشارات زمزم هدایت، 1389، ص 88.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۴
مهدی ابوفاطمه

نظرات  (۳)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

*** ***** ***** ** ****** ******* ****** ** ****** *** ** ************

*** ** *** **** **** ** ** ******* ******** ** ** ********** ************ ******** *********


پاسخ:
طبق امر شما حذف شد البته چیز بدی ننوشته بودیداشکال از متن بنده بود که اصلاح شد
خیلی ممنون..

پاسخ:
خواهش می کنم
شما هم درگیر شیطان پرستی شدین؟
خوبه والا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی