وب نوشت های یک بیش فعال فرهنگی

فرهنگ دینی و شیعی مظلوم تر از همیشه، باز هم بر بلندای افق بشریت به روشنی می درخشد.

وب نوشت های یک بیش فعال فرهنگی

فرهنگ دینی و شیعی مظلوم تر از همیشه، باز هم بر بلندای افق بشریت به روشنی می درخشد.

وب نوشت های یک بیش فعال فرهنگی
پیام های کوتاه
  • ۲ شهریور ۹۵ , ۱۰:۲۱
    سلام
  • ۱ شهریور ۹۵ , ۱۱:۵۳
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها
شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۲۴ ب.ظ

کار فرهنگی

در مورد فعالیت های فرهنگی و تبلیغی باید به یک سری اصول ملتزم شد:

1. شناخت جامعه هدف:

ما توان فعالیت در تمامی قسمتهای جامعه را نداریم بلکه باید جامعه را قسمت قسمت کنیم و فقط متناسب با توان و تخصص و آشناییمان روی قسمتی و جزئی از این کل کار کنیم. مثلا فقط بانوان جوان یا بانوان مجرد یا جوانان مجرد یا زندانیان اقتصادی یا زندانیان مواد مخدر یا بزهکاران یا دبستانی ها یا ...

به هر صورتی می توان دایره جامعه هدف را مختصر کرد و آن را قابل شناخت نمود. حال بعد از مشخص کردن دایره اجتماعی فعالیت مان باید تا جایی که می توانیم نسبت به آنها اطلاعات به دست بیاوریم. اطلاعات روانشناختی، جامعه شناختی و ... حتی جغرافیایی که ما بهش می گیم پویش محیطی.

با این اطلاعات توان ما در تصمیم گیری و برنامه ریزی بالا می ره.

2. شناخت نیازهای جامعه هدف:

جامعه هدف ما در تبلیغ، چه نقطه اوج و تعالی داره؟ این سوالیه که باید در قدم اول بهش رسید حالا در قدم دوم باید نیازهاشو رصد کنیم و در صدد فراهم کردن آنها باشیم. نیازهاش برای رسیدن به نقطه اوج و تعالی اش. در اینجا کاملا مکاتب فکری از هم جدا میشن اونایی که انسان رو یک موجود مادی می بینن فقط به فکر دنیا و نیازهای جسمانی و دنیایی اش می باشند و مکاتبی که انسان رو فراجسمی می بینن ورای این جسم چیز دیگری رو هم در نظر می گیرن. حالا نمیخوام فلسفه ببافم.

3. شناخت آسیب های جامعه هدف:

آسیب کلمه آشناییه ولی بهرحال قدم اول در این مرحله شناخت تمامی آسیب هاست و بعد طبقه بندی اونها در گروه های شناختی و رفتاری متفاوت تا بتونیم راحت تصمیم بگیریم.

4. شناخت توانایی های خودمان:

این مرحله شاید مرحله مقدم بر هر کاری باشه. ما در چه حد سواد و توان علمی و عملیاتی هستیم؟ قدرتمان چقدر هست؟ توان مالی مان چقدر است؟ .... سپس با توجه به توان و اندازه علم مان نسبت به فعالیت هایمان تصمیم گیری می کنیم و برنامه می ریزیم.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۳۰
مهدی ابوفاطمه

نظرات  (۵)

سلام این مطالب خیلی خوب ،ضروری وسازنده است.اما ای کاش به زبان خودمونی تر می نوشتید تا قابل استفاده برای مخاطب عام باشه.نه قشرخاصی.راستش من دو یا سه بار خوندم تا بتونم مطلب رو دقیق بفهمم.
پاسخ:
راستشو بخواین اولش خوب بود بعدش که نوشتم یک کمکی خودم هم نفهمیدم
یک نکته ی قابل توجه اینکه:وقتی میبینی هیچ کس دغدغه ی کار نداره یا اگر داره به اقدامی منجر نمیشه.نمیتونی فقط به یک جامعه ی هدف فکر کنی .مثلاً:هم شهر خودت نیاز به کار فرهنگی داره هم دانشگاه،هم محیط خانوادگی هم......اما متاسفانه هیچ کس کاری نمی کنه. این جاست که تصمیم میگیری 4 سری از روی خودت کپی کنی تا بتونی در همه ی این محیط ها کار کنی!!!دلت هم نمیاد یه جا رو انتخاب کنی وبقیه شو به حال خودش رها کنی....
۰۱ آذر ۹۴ ، ۱۱:۰۵ مهدی ابوفاطمه
خوب ما اینو یک آسیب میدونیم که شما برای چهار مکان تصمیم بگیری مگر اینکه بفرمایید یک نوع فعالیت در ده مکانه این اشکال نداره
در مورد فعالیت تبلیغی بسیاری از کارها رو زمین مونده نگاه کردن به اونها و حرص و جوش خوردن برای اونها فقط توان و قدرت شما رو هرز می بره باید مدیریت کنید.
یک کار آهسته و پیوسته مدیریت شده بسیاری ازکارها و آسیب های دیگر رو کنترل می کنه
موفق باشید
بله حق با شماست.
۰۷ آذر ۹۴ ، ۱۰:۰۷ محمد عباسی
سلام میتونیم برخی از مطالبتون رو کپی کنیم؟؟؟؟؟
پاسخ:
بله مفصل به یک شرط
 نقد و نظری به نظرتون رسید حتما بهم خبر بدین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی